Kun nykyään puhutaan autojen tuunaamisesta, niin ennen vanhaan se oli virittämistä. Tosin 2000 -luvulla tuunaaminen tarkoittaa useimmiten auton ulkomuodon muuttamista, kun taas 60-luvulla virittäminen kohdistui etupäässä ja takapäässä moottorin tehojen tehokkaampaan hyötykäyttöön saattamiseen...
Esim. pojat virittelivät mopojaan vaihtamalla takarattaita eri kokoiseksi tehdasasetuksesta ja siten mopo saatiin kulkemaan lähemmäs 100 km/h. Virallinen mopon vauhtiraja oli 40 km/h.
Virittämiseen kuului myös monesti sylintereiden hoonaamista ja männänrenkaiden vaihtoa eli puristuksia piti saada lisää...
Ehkä sen aikainen vitsi sopii tavallaan ei-kovin-mairittelevasti myös nykyajan tuunaajiin: Minkälainen on Trabantin virityssarja? (Trabant oli itäsaksalainen pahviauto) Vastaus: Rulla ralliteippiä ja uudet pölykapselit...